Dermatitisz elleni hatóanyagok

Speciális antioxidáns komplex kizárólag természetes alapanyagokból, melyek hatékonyan csökkenthetik a bőrgyulladást.

Természetes

Méregmentes

Vegán

Bőrgyulladás, dermatitisz hatóanyagai

Extra Antioxidáns Komplex

A dermatitis, UV, illetve egyéb sugárzás okozta bőrgyulladás, eritéma tüneteinek enyhítése nehéz feladat, a sérült, gyulladt bőr regenerálódása hosszú ideig eltarthat. Olyan antioxidánsok kombinációját érdemes választani, amelyek kifejezetten a gyulladt, sérült, vörös bőr gyógyulását segíthetik elő, új sejtek, egészséges kötőszövet kialakulását célozzák meg. A legjobb, ha a kompozíció 99%-ban természetes forrásból származó alapanyagokat tartalmaz, így az egyébként is érzékeny, beteg bőrfelületet semmilyen felesleges, káros vegyi anyag nem terheli.

Bioaktív hatóanyagok lehetnek

• Szőlőmagolaj: A szőlőmagolaj gazdag különböző zsírsavakban, különösen a linolsav tartalma kiemelkedő, amely a bőr nedvességtartalmának megőrzésében segít. Polifenol tartalmánál fogva antioxidáns hatással is bír, így gátolja a kollagén degradációt. Bőrfelületen alkalmazva támogatja a sebgyógyulást, a kollagén termelést, és gátolja a baktériumok szaporodását.
  • Borágó olaj: Magas koncentrációban tartalmaz gamma-linolénsavat (GLA), mely segít a bőr élettani funkcióinak szabályozásában és számos jótékony hatása van a bőrre.
  • Kókuszolaj: A kókuszolaj csodákat művel a száraz és sérült bőrrel, gyorsítja a sebgyógyulást, közben harcol a fertőzések ellen. Behatol a bőr mélyebb rétegeibe és segít megőrizni a kötőszövet rugalmasságát. Erőteljes bőrregeneráló hatóanyag.
  • Centella Asiatica olaj: Az ázsiai gázló (centella asiatica) kiváló bőrgyógyító képességekkel rendelkezik, regenerálja a kötőszövetet, gyulladásgátló, bőrszerkezet-javító hatóanyag, amely gyógyító hatással van az irritált, érzékeny bőrre.
  • Panthenol: A panthenol vagy B5 provitamin részt vesz a bőr egészséges állapotának fenntartásában, hidratáló, hegesítő, gyulladásgátló hatóanyag. Különböző gyulladásos bőrtünetek esetén ugyanolyan hatékonyságot mutatott, mint a kortikoszteroid kezelések. Hatékonyan csökkenti az UV-indukált eritéma tüneteit, és így csökkenti a bőrpírt, nyugtatja a gyulladt bőrt.
  • Zink oxid: Antiszeptikus, fertőtlenítő hatású por állagú hatóanyag, amely a bőr felszínén maradva vékony védőréteget képez. Fizikai fényvédő, kiváló UVB és UVA blokkoló egyaránt. Nyugtató és antioxidáns hatása is van, serkenti a bőr gyógyulási folyamatait.

Antioxidáns Komplex

• Koenzim Q10: A koenzim Q10 egy vitamin-szerű vegyület, bőrön történő helyi alkalmazása csökkenti az UV-sugárzás által okozott bőrgyulladást, stimulálja a kollagén szintézist, és elősegíti a sebgyógyulási folyamatokat.
  • E-vitamin: Az E-vitamin egy zsírban oldódó vitamin, az egyik legjobb sejtvédő antioxidáns, mely hatásos öregedésgátló, gyulladáscsökkentő tulajdonsággal bír, fenntartja a bőr hidratáltságát és rugalmasságát. Kutatások kimutatták, hogy az E-vitamin védi a bőrt a sugárzás okozta károsodásoktól.
  • Niacinamid: A niacinamine vagy B3-vitamin, támogatja a bőr barrier funkcióját és csökkenti a leukocita infiltrációt a gyulladás helyén, így erős gyulladáscsökkentő hatása van. Képes semlegesíteni az UV-indukált oxidatív károsodásokat. A niacinamid növeli a bőr fontos szerkezeti elemeinek termelődését, mint például a kollagén, a ceramid, és a keratin, ezáltal erősíti a bőr struktúráját. Erőteljes antioxidáns, gyógyítja a sebeket és enyhíti a gyulladásos bőrtüneteket.
  • C-vitamin: Megvédi a sejteket a szabadgyökök káros hatásaitól, hatékonyan serkenti a kollagén szintézist, csökkenti az UV sugárzás okozta károkat. Növeli a bőr feszességét. Eritéma esetén gyulladáscsökkentő hatása révén segíti a bőr regenerálódását.
  • B6 vitamin: A B6-vitamin elősegíti a bőr sejtjeinek megújulását, és támogatja a bőr természetes anyagcseréjét.
A bőrgyulladásról általában

Mi a bőrgyulladás?

Bőrgyulladás, más néven dermatitisz keletkezik minden szöveti sérülés esetén. Ilyenkor a szervezet ugyanis azonnal elkezdi  helyreállító tevékenységét, próbálja elpusztítani a kívülről a szervezetbe tolakodó kórokozókat. Azonban léteznek ún. steril gyulladások is, ilyenkor a gyulladás kapcsán nincsenek jelen kórokozók. Az ilyen esetek hamarabb gyógyulnak. A bőr bármilyen eredetű sérülése esetén tehát az egyik legfontosabb teendő a terület fertőtlenítése és tisztántartása. Szöveti sérülés felléphet ingerlő anyaggal, külső behatással történő érintkezés esetén, mint az allergén anyagok, erős napfény, amely napégést okoz, illetve bármely más erős sugárzás, például sugárterápia. A dermatitisz főbb tünetei a bőrpír, viszketés, bizonyos esetekben a hólyagosodás. A bőrgyulladást sokszor azonosítják az ekcémával, azonban a bőrgyulladásnak úgy, mint az ekcémának is számos oka és fajtája van. Különbség a kiütések és kipirosodások formájában, a sérülés sterilitásában, a kórokozó fajtájában van.

Mi okozhatja a bőrgyulladást?

Gyulladást okozhatnak a bakteriális, vírusos vagy gombás fertőzések. Az allergiás bőrtünetek ugyancsak gyulladások. Ilyenkor nem kórokozók, hanem csupán az immunrendszer által annak tekintett ágensek, allergén antigének kerülnek érintkezésbe a bőrrel, melyek csalánkiütést,ekcémát okozhatnak. A rovarcsípések is okozhatnak bőrgyulladásokat, sőt ezek nyomán súlyos allergia is kialakulhat.

Főbb bőrgyulladásos betegségek:

• A kontakt dermatitisz allergiás reakció valamire, ami irritálja a bőrt. A bőr vörös, duzzadt, hólyagos lehet, viszkethet és a gyulladás szivároghat. Általában az allergénnel történő találkozást követően 48 órán belül kialakul. Az effajta bőrgyulladás felnőttek esetén gyakoribb. Kontakt dermatitisz előfordulhat a test bármely részén, de leggyakoribb a kezek, lábak, és a lágyék területén. Általában nem terjed egyik emberről a másikra, és nem terjedt túl az allergénnek kitett területen. Kontak dermatitisz okozói lehetnek klór, háztartási tisztítószerek és szappanok, textillágyítók, műköröm ragasztók, parfümök.
  • Stasis dermatitisz főleg a lábakon, bokán jelenik meg hámló, zsíros foltok formájában. Oka a vérkeringés pangása miatti duzzanat.
  • Az atópiás dermatitisz a bőr viszkető, hámló, duzzanata amely néha hólyagosodással jár. A korai gyermekkorban gyakrabban fordul elő. Ez az ekcémás tünetegyüttes általában az arcon, könyök és a térd mögötti területen alakul ki. Az atópiás dermatitisz oka lehet allergia, asztma, vagy a stressz, de főként nikkelre, fém ékszerekre történő allergiás reakció. Valószínűleg örökölhető a genetikai hajlam.
  • Szeborreás dermatitisz
    (amely ugyancsak örökölhető) a faggyúmirigyek túltermelődése okozza. Sárgás zsíros felrakódások takarják a gyulladt bőrfelületet. Főleg a fejbőrön, szemhéj, az arc külső felületein, a fül, hónalj, mell, és az ágyék területén alakul ki. Felnőttek esetén cukorbetegség kísérő tünete lehet, gyerekek esetén biotin hiánya okozza ezt a fajta bőrgyulladást.
  • A Radiodermatitisz a bőr ionizáló sugárzásra, röntgensugárra kialakult gyulladásos reakciója. A leggyakoribb típusa a az UV sugárzás okozta napégés, de okozhatja röntgensugárnak történő magas kitettség a különböző orvosi képalkotó diagnosztikai eljárások során, illetve sugárkezelés is eredményezhet súlyos égési sérüléseket. A szöveti károsodást fájdalmas bőrpír kíséri és a DNS is károsodhat. A rövid távú reakciók között lehet erythemás bőrkiütés, hámlás és nekrózis (szövetelhalás). Késői hatások megjelenhetnek hónapokkal, vagy akár évekkel a sugárkezelés után, ilyenek lehetnek a bőr pigmentációs változásai, hajszálértágulat, fényérzékenység, fibrózis, sorvadás, és hosszú sebgyógyulás. Kialakulása függ a sugárdózis nagyságától, a kitettség időtartamától, egyéb más immunrendszer gyengítő behatástól (pl.: kemoterápia)

Kezelési lehetőségek

• Kontakt dermatitisz esetén az allergénnel való érintkezés elkerülése lehet a megoldás.
  • Szeborreás dermatitiszre szárító, szalicilsav, illetve kén tartalmú készítményekkel lehet eltüntetni a felrakódásokat, az elszaporodott gombák megfékezésére korpásodás elleni samponok ajánlottak, illetve hatásos lehet a szelén szedése az immunrendszer erősítésére.
  • Stasis dermatitisz esetén vérkeringést serkentő zokni, harisnya hordása segíti kivezetni a pangó vizet a szervezetből.
  • Radiodermatitisz esetén pedig a cél a bőr nyugtatása, a fertőzés illetve a további károsodás elkerülése, amelyet helyi antimikróbás és nyugtató hatású krémekkel érhetünk el.
Ápolási útmutató

Gyulladt bőr általános ápolási útmutatója

• A megfelelő higiénia, a beteg bőrfelület tisztán és szárazon tartása rendkívül fontos a gyorsabb gyógyulás szempontjából
  • Kíméletes lemosást kell végezni, pH-semleges, lehetőleg kemikáliáktól mentes tisztálkodószerrel naponta egy alkalommal. Erre a legmegfelelőbb lehet az OrganiCare Solaris Ápoló Szappan. Fürdés után a bőrfelületet itassa puha pamut törölközővel teljesen szárazra. Ne dörzsölje, a hámló bőrt ne próbálja meg eltávolítani. Ha a beteg bőrfelület nagyon hámlik, száraz kötést érdemes rátenni, úgy, hogy a sebtapasz egészséges bőrfelülettel érintkezzen csak.
  • A gyulladt bőrfelületet mindig tartsa szárazon a további felülfertőződés elkerülése érdekében
  • Lokális hidratáló, antibaklteriális emulziók használata javasolt fürdés után, illetve reggel és este.
  • Kerülje a zsíros, paraffint, egyéb kőolaj származékot, káros anyagokat tartalmazó termékeket, amelyekkel tovább terhelnék a beteg bőrfelületet és késleltetné a gyógyulást
  • Egyéb kozmetikumot, testápolót ne használjon a sérült bőrfelületen
  • Dezodort, parfüm használata is kerülendő, amíg a bőrfelület teljesen meg nem gyógyul
  • Hintőpor, akár természetes alapanyagokból (kukoricakeményítő) készült hintőpor használata sem javasolt gyulladt bőrfelületen, mivel tovább szárítja a viszkető bőrt
  • Viseljen laza, lehetőleg pamut ruházatot, ami nem dörzsöli a bőrfelületet
  • Védje a bőrét a nap, illetve a hideg szél ellen. Fedjük le a területet.
  • Ne használjon jegelő, vagy melegítő párnát a beteg bőrfelületen
  • Csak egy elektromos borotvát használjon a beteg bőrfelület közelében
  • Kerülje az úszást, pezsgőfürdőt, vagy a szaunát.
  • Kerülje a napozást. Ha sugárkezelésből adódó bőrgyulladása van, akkor egy életre kerülnie kell a napozást. Ha napsütésben szabadba megy, használjon legalább 30-as faktorú fényvédő krémet, vagy az OrganiCare Solaris Ápoló krémet, mely 30-as fényvédő faktorral is rendelkezik.
  • Szedjen rezveratrol tartalmú étrendkiegészítőket, amelyek megakadályozhatják a további sejtkárosodást és elősegítheik a sejtek regenerálódását